Nasz program szkoleniowy jako jedyny w Polsce posiada akredytację Polskiego Stowarzyszenia Wedding Plannerów, która po zmianie prawa dot. zawierania związków małżeńskich, pozwoli Absolwentom naszego szkolenia posiadać moc prawną do przyjmowania oświadczeń o wstąpieniu w związek małżeński taką, jaką posiada kierownik urzędu stanu cywilnego i osoba duchowna prowadząca ceremonię wyznaniową.
Polskie Stowarzyszenie Wedding Plannerów (PSWP.PL) wraz z Ogólnopolskim Porozumieniem Organizacji Samorządowych (OPOS) opracowało standardy oraz program szkolenia przygotowującego do wykonywania zawodu Celebranta Ślubnego / Mistrza Ceremonii Ślubnych w Polsce. Celem niniejszego szkolenia jest przekazanie stosownej wiedzy zgodnej z wypracowanym standardem pracy osób prowadzących ceremonię zawarcia związku małżeńskiego.
Wprowadzenie do wykonywania zawodu Celebranta Ślubnego / Mistrza Ceremonii Ślubnych
- Kim jest Celebrant Ślubny / Mistrz Ceremonii Ślubnych?
- Charakterystyka i opis zawodu
- Profil kandydata do wykonywania zawodu Celebranta Ślubnego
- Wymagane umiejętności oraz kompetencje
- Rola oraz obowiązki Celebranta Ślubnego
- Obowiązujący Dress Code
Charakterystyka rynku ślubnego w Polsce
- Rodzaje ślubów w Polsce – omówienie
- Ślub w plenerze
- Czym jest ślub humanistyczny oraz ślub symboliczny?
- Wymogi prawne dotyczące zawarcia małżeństwa
- Formalności niezbędne do dopełnienia przed zawarciem małżeństwa
Ślub w plenerze. Ceremonie poza budynkiem Urzędu Stanu Cywilnego
- Wymogi praktyczne ślubu poza lokalem USC
- Wymogi dot. zawarcia małżeństwa
- Wymogi dot. miejsca zawarcia małżeństwa
- Weryfikacja i ocena podwykonawców i miejs
Współpraca z podwykonawcami
- Komunikacja z Podwykonawcami
- Praca z Podwykonawcami w czasie ceremonii zaślubin
Rytuały ślubne będące częścią ceremonii zaślubin
- Obrączki ślubne
- Wspólna zapalanie świec
- Obrzęd wina i chleba
- Zamknięcie rąk
- Sadzenie drzewa lub kwiatów
- Obrzęd zapieczętowania listu lub kapsuły czasu
- Rytuał wsypywania piasku
- Symboliczny węzeł
- Obrzęd połączenia rąk tkaniną lub sznurkiem
- Pocałunek po ślubie
Przygotowanie do prowadzenia symbolicznej ceremonii ślubnej (procedura krok po kroku)
- Spotkanie wstępne z Parą Młodą
- Omówienie ceremonii i ustalenie planu
- Przygotowanie spersonalizowanego scenariusza
- Przegląd i korekta scenariusza
- Praktyka i próby
- Kooperacja z innymi dostawcami
- Ostatnie przygotowania
- Pełna koncentracja i zaangażowanie w dniu ceremonii
Połączenie ceremonii cywilnej z ceremonią symboliczną. Oczekiwania Urzędnika Stanu Cywilnego wobec Celebranta Ślubnego
- Rozpoczęcie ceremonii cywilnej
- Przejście do ceremonii symbolicznej
- Elementy ceremonii symbolicznej
- Personalizacja i spersonalizowane przemówienia
- Zakończenie i formalności końcowe
Scenariusze ceremonii zaślubin według rodzaju ślubu symbolicznego
- Ślub w ogrodzie
- Plenerowy ślub na plaży
- Tradycyjna ceremonia w kościele
- Intymny ślub w domu
- Elegancka ceremonia w pałacu
- Ceremonia na łonie natury
- Egzotyczny ślub na plaży
- Ceremonia zaślubin w górach
Wystąpienia publiczne i autoprezentacja
- Zasady pozytywnej autoprezentacji w trakcie wystąpień publicznych
- Znaczenie pierwszego wrażenia
- Przygotowanie fizyczne i wizualne
- Głos i artykulacja
- Zarządzanie stresem i tremą
- Komunikacja werbalna i niewerbalna
- Personalizacja prezentacji
- Reakcja na nieprzewidziane sytuacje
- Rola empatii
- Feedback i samorozwój
- Jak dobrze wypaść w trakcie wystąpienia publicznego? – ćwiczenie
- Komunikowanie się z ludźmi podczas wystąpień publicznych – ćwiczenie
Praca z Parą Młodą
- Pierwszy kontakt
- Zapraszanie na spotkanie
- Prowadzenie spotkania telefonicznego – scenariusz spotkania
- Prowadzenie spotkania online – scenariusz spotkania
- Prowadzenie spotkania na żywo – scenariusz spotkania
Biznes & Marketing & Sprzedaż
- Formy prowadzenia biznesu dla usług Celebranta Ślubnego / Mistrza Ceremonii Ślubnych
- Identyfikacja wizualna firmy Celebranta Ślubnego
- Klient Celebranta Ślubnego – definicja Klienta docelowego
- Analiza konkurencji
- Niezbędne działania marketingowe i PR
- Korzyści z dobrego wizerunku firmy
- Działania podstawowe – pozycjonowanie, linki sponsorowane, reklamy w Internecie, targi ślubne. Co warto, a czego nie warto?
- Social Media – omówienie oraz analiza korzyści
- Social media. Z czego warto korzystać, a z czego nie?
- Współpraca z mediami
- Sposoby dotarcia do potencjalnych Klientów
- Jak zdobyć pierwszego Klienta?
- Jak zbudować ofertę cenową?
- Afiliacja usług – Twój najlepszy dział handlowy
Narzędzia, czyli jak pracować efektywnie
- Omówienie narzędzi pozwalających efektywnie pracować w biurze, na spotkaniach wyjazdowych oraz w trakcie ceremonii
- Jak zarządzać informacją? Co to jest CRM i inne systemy informatyczne pozwalające skutecznie pozyskiwać Klientów oraz realizować projekty. Dlaczego bez tych systemów nie da się efektywnie pracować?
Zakończenie
- Podsumowanie szkolenia
- Pytania i odpowiedzi
- Wręczenie certyfikatów ukończenia szkolenia